Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Policji w Stalowej Policji na lata 2025-2029
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Zadania:
Realizacja przepisów wynikających z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Policji w Stalowej Woli poprzez:
1. Zapewnianie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków.
2. Instalowanie urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w celu zapewnienia dostępności pionowych ciągów komunikacyjnych.
3. Obsługa informacyjna na poziomie wejścia do budynku oraz zapewnienie wstępu osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 100, z późn. zm.).
4. Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób.
5. W indywidualnych przypadkach, w szczególności ze względu na brak możliwości technicznych lub prawnych, zapewnienie dostępu alternatywnego, o którym mowa w art. 7 w/w ustawy.
DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA
Zadania:
Realizacja przepisów wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, poprzez:
1. Zapewnianie dostępności stron internetowych według wymagań określonych w w/w ustawach.
2. Przegląd i aktualizację deklaracji dostępności do dnia 31 marca każdego roku oraz niezwłocznie w każdym przypadku, gdy strony internetowe podlegają zmianom mogącym mieć wpływ na dostępność cyfrową.
3. w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej strony/elementu strony internetowej stalowowolskiej Policji lub dokumentu udostępnionego na tej stronie wdrażanie rozwiązań alternatywnych o których mowa w art. 7 w/w ustawy.
DOSTĘPNOŚĆ KOMUNIKACYJNO-INFORMACYJNA
Zadania:
Realizacja przepisów wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami poprzez:
1. Obsługę z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r. poz. 20, z późn. zm.) lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe.
2. Instalowanie urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia.
3. Aktualizowanie treści zamieszczonych na stronie KPP w Stalowej Woli o zakresie działalności w postaci: elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym, informacji w tekście łatwym do czytania.
4. Zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z podmiotem publicznym w formie określonej w tym wniosku.
5. Sporządzanie co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku (2025, 2029) raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i publikowanie ich na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.
6. W indywidualnych przypadkach, w szczególności ze względu na brak możliwości technicznych lub prawnych, zapewnienie dostępu alternatywnego, o którym mowa w art. 7 w/w ustawy.
INNE DZIAŁANIA
1. Popularyzacja wśród policjantów i pracowników Policji wiedzy w zakresie zapewniania dostępności, obsługi i komunikacji z osobom ze szczególnymi potrzebami.